top of page
  • Skribentens bildJan Röhlander

5000 bilder...!

Så är jag åter hemma efter att fotograferat ett bröllop i Stockholm. Mitt uppdrag som fotograf började kl 07.30 när blivande bruden steg in i salongen och slutade efter brudvalsen kl 23.30 på kvällen. Med total ca 5000 bilder i mina kameror så börjar nu många timmars sorterande, sorterande och åter sorterande. Efter sorterandet så återstår redigering/justering av återstående bilder. Jag gissar på att det slutar med 3-500 bilder som jag levererar till brudparet.


När bilderna är klara så skapar jag en fotobok av kanske 150 bilder som visar hur brudparets bröllopsdag såg ut.

Att åka Rolls Royce på bröllopet gör inte ont!
Bröllop med Rolls Royce

Kanske låter mycket med 5000 bilder, och ja, det är det. Men när man slår ut det på 16 timmars fotograferande och betänker att det händer något nästa hela tiden så blir det många bilder. :)

25 visningar3 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page