top of page
  • Skribentens bildJan Röhlander

Packad inför resan...

I höst skall jag ut på tre olika resor där kameran skall med. Den första resan går till Trondheim. Här skall jag och en kamrat fotonörda en helg. Brukar bli en sådan helg per år. Tidigare år har Stockholm varit målet men i år blir det som sagt grannlandet. Här lär det bli den stora väskan med kameragrejor som får följa med. 


Den andra resan blir en fjällvandring. Här är ju kameran också självklar med tanke på vyerna. Dock så skall jag ju bära allt jag skall ha med mig. Gäller att välja med omsorg. Vet ju att jag vill ha med flera olika objektiv samt stativ, men grejorna skall bäras...


Den tredje resan går till Kanada och är en jobbresa. För den sakens skull så komger inte kameran att få vara hemma. Däremot så blir det nog nåt mellanting, objektiv som funkar dokumentärt samt nåt som funkar för landskap- och stadsbilder.


Sådan här triviala saker gnager i mig innan resor. Vad upptar din tanke inför resor?


Bävergnag, bäver, träd,


27 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page